Impressie ‘Slim op weg naar Smart Cities’

23-03-2017 1465 keer bekeken 0 reacties

Smart cities staan in de belangstelling. Ruim 40 deelnemers uit 22 gemeenten lieten zich op 8 maart in Venlo informeren op dit onderwerp. Belangrijkste conclusie? De ‘smart city’ is nu nog (te) vaak een vorm van ‘city marketing’. De opgave is om er ècht inhoud aan te gaan geven.

En dat kan bijvoorbeeld door de grote mogelijkheden te verkennen in de verbinding met andere opgaven in de openbare ruimte. Zo moedigt spreker Cees-Jan Pen van de Fontys Hogeschool gemeenten aan om aan te sluiten op het lokale DNA en acute maatschappelijke uitdagingen klimaat, technologie en tweedeling.

Creativiteit en lef
Spreker Arjan Ooms van de Anteagroup betoogt dat technologie en data voorhanden zijn, maar dat creativiteit, lef en ondernemerschap  een vereiste zijn om via ‘data mining’ vragen over de stad te kunnen beantwoorden. Eindhoven heeft als ‘brainport’ kans gezien om  de smartcity-ontwikkeling groots aan te pakken in een Europees project met Manchester en Stavanger. Hans van Amelsvoort vertelt over hoe smart city projecten er in de praktijk uitzien. Als u de presentaties van de drie sprekers wilt terugzien, dan kan dat hier

Zelf een bijeenkomst organiseren?
Stadswerk organiseert in 2017 meer bijeenkomsten over smart city. Mocht u dit in uw gemeente willen doen, neemt u dan contact op met Louise Kok.

Bekijk ook

Reacties

Anti spam controle *

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
 
Een momentje...

0  reacties

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.